CheeseMonster
Member
Yesterday I had the software updated to v32 on our 2017 non Ab, Comfortmatic. I hope to pluck up the courage and do some logging in the coming months, I'll forward my results to @theoneandonly .
A copy of a template would be great and a time saver. Having not delved into any logging yet, any help will be appreciated.@CheeseMonster that's good news, has @theoneandonly given you his latest template of parameters to watch on a run.
I look forward to the day when somebody comes up with the solution to stop the LP EGR cooler blocking with carbon, (or a way to stop the butterfly working, ie the one that is integral within the LP EGR body).
GOOD EVENINGBONSOIR
pour le diagnostic de ce tamis lp egr j avais devisser les 2 vis qui tienne le colecteur du refroidisseur a la vanne egr basse pression ceci permettais de laisser passer de l air pur a l entrée du turbo, et comme je n ai pas eu de defaut renouveler j ai su que le tamis étais bouché . on peu le désaccoupler par dessous le vehicule . j avais changer en neuf le tamis et un capteur de temperature j ai fais 14000 KM depuis et aucun probleme
FIAT n a pas souhaiter faire unne mise a jour et n avais pas voulu faire un devis j ai l impression que le forum est plus performant que nos concessionnaire bonne soirée
View attachment 417329
GOOD EVENINGBONSOIR
voici la vanne egr basse pression vous dévisser les 2 vis et le diagnostique sera vite fait car elle prendra de l air
de toute facon sur ces modele 2014 2019 LES VANNES HP EGR BP EGR ET PAPILLON tombe rarrement en panne il faut les demonter et netoyer je le fais tous les 2ans a chaque vidange ainsi que le collecteur admision et le cooler sous le radiateur BONNE SOIREEView attachment 417336
Thanks that's probably 4 hours at least thenWith removed sub frame it looks like this. My opinion, subframe has to be removed……