General Hardnekkige storing

Currently reading:
General Hardnekkige storing

Gastonf

New member
Beste Forum leden, ik bezit een Fiat Panda uit de 6e maand van 2011. Het rijdt uitstekend. Type; 169,

De vraag die ik heb is is dat het oranje motorstoring lampje brandt. Bij het uitlezen door een OBD in de garage krijg ik de melding dat er een overslag is is de cilinders 2 en 3.

Maar bij nader garage onderzoek is er geen overslag in de cilinders, niet in 1, 2,3,4. Het vermogen is ook uitstekend, heeft nog kracht over in zijn overdrive.

Er zat een breuk in de bobine en die is vervangen voor een nieuwe, daarnaast is er ook een nieuwe accu geplaatst, maar het motorstoringslichtje( oranje) blijft branden en bij het uitlezen blijft hij maar aangeven dat er een overslag is in cilinder 2 en 3.

Wat is er hier aan de hand? Iemand de gouden tip voor me?

1.1 or 1.2

Swap the plugs from cylinder 2 and 3 for the plugs in 2 and 4

Clear the codes, switch the ignition off, wait 20 seconds before switching back on

Take it for a drive and re read the code

See if its still misfire on 2 and 3

1.1 en 1.2

Verwissel de stekkers van cilinder 2 en 3 voor de stekkers van 2 en 4

Wis de codes, zet het contact uit, wacht 20 seconden voordat u het weer inschakelt

Maak er een ritje mee en lees de code opnieuw

Kijk of het nog steeds misfire op 2 en 3

Dat is de ellende dus, blijft permanent branden, geeft ook een misfire aan in 2 en 3. In de garage leest hij via de OBD dat ook uit. Maar ik heb geen enkel verlies aan vermogen in 2 en 3.

Dat is de ellende dus, blijft permanent branden, geeft ook een misfire aan in 2 en 3. In de garage leest hij via de OBD dat ook uit. Maar ik heb geen enkel verlies aan vermogen in 2 en 3.
Helaas was/is dat de oplosing ook weer niet..... ( het omwisselen van van de bougies)

Wat ik nog vergat te vertellen was/is dat ik 3 weken op vakantie was. Bij terug komst was ( wegens de nieuwe accu ) het starten geen enkel probleem. Auto heeft niet gereden in die periode. Wat wel weer opviel is dat het tijdsklokje weer op 0 stond, dit terwijl ik de auto 's ochtends om 11.00 startte...

Is dit mogelijk een indicatie??

Inmiddels geeft de OBD aan dat hij geen connectie meer kan maken...

Clock resets if the body computer goes below about 5V during cranking

Try locking and unlocking the car with the remote

Around this date (I thought 2012)an anti theft was added where unless the car is unlocked with the remote the diagnostic port is disabled

1.1 or 1.2

Dank voor het antwoord,een kleine oplossing, maar dan zit ik nog altijd met het probleem dat mijn motorstoringslampje blijft branden tijdens het rijden. ( oranje lampje), bij uitlezen ervan wordt gesteld over een misfire in cilinder 2&3, ik heb geen vermogensverlies, zelfs in zijn overdrive trekt hij nog, de garage begreep het ook niet. Inmiddels wel een nieuwe accu en bobine.

Probleem was gedurende 1,5 week weg nadat er een nieuwe accu was geplaatst.Daarna was het weer terug.

1.1 or 1.2 engine

Depending on which depends how we proceed

1.1 has two coil packs one fires cylinders 2,3

Swapping them over would be a good next step
My own garage has already tried that one, they also told me dat it probaly a problem which starts another problem, something likes a form of avalanche..when I clear the "misstakes", it goes very fast when the situation repeats it selves; back the orange warning light with no serious engine problems. I could easily drive with this "orange"warning light, its telling me the same mishab in the cilinders.

welke motor
169, it looks ( according to my mechanic ) a pyramid of consecutive problems, to tackle the problem I have to rule out problem by problem. I already spent about 900 euro's for examination costs. They reset the parameters and I can drive without a warning light, but within a few days its starts all again ( Fiat Netherlands doesn't help me)( my wallet is rather empty now) I can easily ride with the car, even with a trailer ( no power loss)

Back