Technical Panne ducato 3l 180cv moteur f1c

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Le meur

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Bonjour à tous.

Je viens vers vous car j'ai 2 soucis sur mon cc.

1er aiguille température d'eau ne monte plus malgre moteur qui chauffe .sonde sur culasse à 1,200kohms ( est ce la bonne valeur?) Et descendre en chauffant .rien à l'aiguille.en la débranchant les ventilateurs tournent à fond.

2eme on me marque problème de préchauffage vérifier bougies.c est fait elles sont bonnes à 1,2 ohms...

Si vous avez des idées, je suis preneur.

Si qq a le schéma préchauffage ou température circuit.merci

Cdlt
 
Bonjour
Suite aux contrôles effectués, tout fonctionne.
L'aiguille de température ne décole qu'à partir de 50 ,55 degrés.je ne l'avais pas laissé chauffer assez longtemps.
Pour les bougies elles baignent dans l eau. Fuite d'eau sous la baie de parebrise.
reparation fuite .tout est ok
cdlt
 
Hello everyone.

I come to you because I have 2 problems with my cc.
1st water temperature needle no longer rises despite the engine heating up. Probe on cylinder head at 1,200 kohms (is this the right value?) And go down while heating. Nothing on the needle. By unplugging it the fans are running at full speed.
2nd I get a preheating problem, check the spark plugs. It's done, they are good at 1.2 ohms...
If you have any ideas, I'm interested.
If anyone has the preheating or circuit temperature diagram. Thank you
Cdlt

Good morning
Following the checks carried out, everything works.
The temperature needle only goes up from 50.55 degrees. I didn't let it heat up long enough.
For candles, they are bathed in water. Water leak under the windshield bay.
leak repair. everything is ok
cdlt
?? Are candles spark plugs or injectors? or in my case headlamps.
 
Hi

bougie d'allumage (candle of ignition) = spark plug
bougie de prechauffage (candle of preheating) = glow plug 1.2 ohms cold is about right.
Injecteur diesel = diesel injector

I'd be suprised if you could get enough water sitting on the glow plugs to upset them, but you never know. The injectors have higher voltages and would be more susceptible.

Moteur d'un Ducato = La Piscine !
 
Bonjour
non il s'agit bien des bougies de préchauffage qui baignaient dans l'eau. Les injecteurs étaient également dans l'eau dans la partie supérieure du moteur.
Je l'ai vu car j'ai démonté la traverse pour accéder aux bougies de préchauffage pour les tester.
J'ai tout colmaté et je n'ai plus d'eau sur le moteur.
Je pense qu'en chauffant le moteur tout va secher et
Avoir moins de problemes.a voir
Cdlt
 
Translation of the above:

Good morning
No, it is indeed the glow plugs which were bathed in water. The injectors were also in water in the upper part of the engine.
I saw this because I removed the crossmember to access the glow plugs to test them.
I sealed everything and I no longer have water on the engine.
I think that by heating the engine everything will dry out and I will have fewer problems.

Bonne Chance !
 
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