Hello from France

Currently reading:
Hello from France

Hello,
I am a FIAT enthusiast specially for diesel direct injection and old city cars. I want to share my mechanic skills and I hope to learn from others.
See you soon in the chat.
Bonjour Jump9218
je possède un Ducato 3.0 litres de 2010 X250.
Au démarrage à froid un bruit de chaine de distribution se fait entendre pendant environ 2 à 3 secondes le temps, je pense, que la pression d'huile se fasse et agisse sur les tendeurs hydrauliques.
Mes questions : est ce normal et y a t'il urgence ? Quel peut être le problème et quelles sont les solutions ?
Merci pour les réponses, cordialement, Eric

Hello,
I am a FIAT enthusiast specially for diesel direct injection and old city cars. I want to share my mechanic skills and I hope to learn from others.
See you soon in the chat.
Hello and welcome. You're a brave man if you particularly like direct injection diesels - give me an old CAV type distributor setup any day! ;) I don't feel constrained to liking just one particular type of car but have always been attracted to petrol engines and older vehicles like the 2CV and Dyane, Dafs with the variomatic transmission, older communist block stuff like Skodas and Wartburgs. Yes I know I'm a bit crazy! Oh, did I say? I also restore elderly horticultural machinery - cultivators, mowing machines, etc - working on a 1950s two stroke Ransome Minor Lawnmower at this time and a very old and large roller which was used for rolling cricket pitches is going to be the next project.

Bonjour Jump9218
je possède un Ducato 3.0 litres de 2010 X250.
Au démarrage à froid un bruit de chaine de distribution se fait entendre pendant environ 2 à 3 secondes le temps, je pense, que la pression d'huile se fasse et agisse sur les tendeurs hydrauliques.
Mes questions : est ce normal et y a t'il urgence ? Quel peut être le problème et quelles sont les solutions ?
Merci pour les réponses, cordialement, Eric
Bonjour,
Ce n'est pas normal.
Si pression d'huile OK
Remplacement chaîne + tendeur? + Filtre à huile de distribution ?
Les injecteurs sont OK ?
Combien de km, vidanges régulières?

Back