[FONT="]Groeten At15[/FONT]
[FONT="] [/FONT]
“Electric windows and side lights do not work. How do I get the wiring diagram for this?”
[FONT="]The front electric windows system is managed by the electric windows and rear view mirrors control unit on the driver's front door H051 and by the electric windows switch on the passenger front door H050.[/FONT]
[FONT="]The electric windows and rear view mirrors control unit on the driver's front door H051 has the following connections:[/FONT]
- [FONT="]from pin 1 of connector A it controls the raising of the driver's electric window N060;[/FONT]
- [FONT="]from pin 5 of connector A it controls the lowering of the driver's electric window N060;[/FONT]
- [FONT="]from pin 8 of connector A it controls the raising of the passenger side electric window N061;[/FONT]
- [FONT="]from pin 7 of connector A it controls the lowering of the passenger side electric window N061;[/FONT]
- [FONT="]at pin 3 of connector A it is connected to the cab earth C100;[/FONT]
- [FONT="]pin 6 of connector A receives a power supply from the line protected by fuse F45 (7.5 A) located in the junction unit under the dashboard B002.[/FONT]
[FONT="]This ignition-controlled power supply also reaches pin 2 of the electric windows switch on the front passenger door H050 which:[/FONT]
- [FONT="]from pin 4 controls the passenger side electric window motor N061 raising;[/FONT]
- [FONT="]from pin 1 controls the passenger side electric window motor N061 lowering;[/FONT]
- [FONT="]at pin 3 is connected to the cab earth C100.[/FONT]
[FONT="]The power supply for the electric window motors is managed by Relay T13 of the junction unit under the dashboard B002, activated by the Body Computer M001 with the ignition in the ON position.[/FONT]
[FONT="]The driver's front electric window motor N060 receives a direct battery power supply at pin 3 via the line protected by fuse F47 (20A) of the junction unit under the dashboard B002 and an ignition-controlled power supply (INT) at pin 5 via the line protected by fuse F49 of B002; it is then connected, via pin 4, to the cab earth C100.[/FONT]
[FONT="]The front passenger side electric window motor N061 receives a direct battery power supply via fuse F48 (20A) of the engine compartment junction unit B002 and is connected to the cab earth C100 via pin 4.[/FONT]
Het elektrisch bediende raamsysteem voor wordt bediend door de bedieningseenheid voor elektrisch bedienbare ramen en achteruitkijkspiegels op het bestuurdersportier H051 en door de schakelaar voor elektrisch bediende ramen op het passagiersportier H050.
De regeleenheid voor de elektrische ramen en buitenspiegels op het bestuurdersportier H051 heeft de volgende aansluitingen:
• vanaf pin 1 van connector A regelt het het omhoog brengen van de elektrische ruit van de bestuurder N060;
• vanaf pin 5 van connector A regelt het het omlaag brengen van de elektrische ruit van de bestuurder N060;
• vanaf pin 8 van connector A regelt het het omhoog brengen van de elektrische ruit aan passagierszijde N061;
• vanaf pin 7 van connector A bedient hij het omlaag brengen van de elektrische ruit aan passagierszijde N061;
• op pin 3 van connector A is deze verbonden met de cabineaarding C100;
• pin 6 van connector A krijgt voeding van de lijn beschermd door zekering F45 (7,5 A) die zich in de junction unit onder het dashboard B002 bevindt.
Deze contactgestuurde stroomtoevoer bereikt ook pin 2 van de schakelaar voor de elektrische ramen op het passagiersportier H050, die:
• van pin 4 bedient de elektrische raammotor aan passagierszijde N061 omhoog;
• vanaf pin 1 bedient het dalen van de elektrische raammotor aan passagierszijde N061;
• op pin 3 is verbonden met de cabineaarding C100.
De stroomvoorziening voor de elektrische raammotoren wordt beheerd door Relais T13 van de junction unit onder het dashboard B002, geactiveerd door de Body Computer M001 met het contact in de stand ON.
De elektrische raammotor voor de bestuurder N060 krijgt een directe batterijvoeding op pin 3 via de lijn beschermd door zekering F47 (20A) van de junction unit onder het dashboard B002 en een door ontsteking geregelde voeding (INT) op pin 5 via de lijn beveiligd door zekering F49 van B002; hij wordt dan via pin 4 verbonden met de cabineaarding C100.
De elektrische raammotor N061 aan passagierszijde krijgt een directe batterijvoeding via zekering F48 (20A) van de motorcompartimentverdeeleenheid B002 en is via pen 4 verbonden met de cabineaarding C100.