Technical (NL)Vervangen van ECU <ECU replacement>

Currently reading:
Technical (NL)Vervangen van ECU <ECU replacement>

alex5387

New member
Joined
Nov 8, 2009
Messages
3
Points
1
Hallo allemaal,
In de hoop een juiste advies te krijgen plaats ik dit onderwerp.

Toen ik laatst reed zijn opeens mijn 2de en 3de cilinders uitgevallen.
Bobines heb ik al omgedraaid dus daar ligt het niet aan... dus ben ik bang dat mijn ECU stuk is.
Nou heb ik veel onderzoek naar gedaan, alleen zegt iedereen weer wat anders over het inlezen van andere ECU en wat je allemaal moet vervangen als je het tweedehands koopt.
Nou is mijn vraag, wat de goedkopste manier is om dit te repareren, het liefst zonder dealer?
Wat moet je allemaal meeverevangen als je de ECU vervangt?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Hierbij gegevens van mij auto:
Fiat punto BJ 2002
1242cc 8v
ECU type IAW 59F. M3.

Alvast bedankt voor uw hulp.
 
Hello all, In the hope a correct recommendation of getting place I this subject. When I drove last its suddenly my 2nd and 3rd cylinders burst out. Bobines I already have not turned lie therefore there it to… therefore am I frightened that my ECU piece is. Nou has I much study into done, only everyone says what differently concerning reading in other ECU and what you must replace all if you buy it second-hand. Nou my question, what are the goedkopste manner are repair this, kindest without concessionnaire? What have do you all meeverevangen if you replace the ECU? Does someone have experience? Data of me car: Fiat punto BJ 2002 1242cc 8v ECU type of IAW 59F. M3. In advance thanks for your aid.

Babel fish translator

John
 
Alex5387 - we are not making fun of you. BabelFish translator is not reliable and we British speak few languages other than Engish. (and some of us struggle with that. :) ) My guess at your problem is that a spark plug coil has failed causing your engine to run on 2 cylinders.
 
I'm sorry but i'm not speak your language well. In Netherland we don't
have many fiat forums.

I think the translation was not correct.
I'm sure that it's my ECU that's broken.
The price of a new one is 650euro here.
So i thought, maybe i can buy a second hand ECU, beacause it's much cheaper.
But i think i have to replace more parts if i would use an other ECU, cause of immobilizer.
Is there a way to disable immobilizer so I can use any other ECU ( with sn IAW 59F .M3), is the ECU than plug and play?

I hoop you understand what i'm try to say.
Thanks in advance
 
Last edited:
(1) Eerste te vestigen ding is welke rol niet in brand steekt, Gemakkelijk gedaan, maak eenvoudig de 2 speldschakelaar op één van beide één van de rollen & los; probeer om de auto te beginnen… als het (a.k.a. zoals een zak van s*it nog) toen de rol in werking stelt u bent losgemaakt hebt die niet in brand steekt. Als het dan niet begint maakte u niet bent die…. in brand steekt niet loseenvoudig (2) de is schuldige rol of ECU? Meer trickier beetje maar niet precies raketwetenschap! Na het bepalen van welke rol niet in brand steekt (zie stap 1) maak de 2 speldschakelaar op die rol (als dit niet reeds gedaan) los het helpt als u de weinig gele plastic dekking aan het eind van de stop verwijdert aangezien het ' maakt; probing' de gemakkelijkere terminals abit. U zult prefably een testlicht of een machtssonde nodig hebben. Ik heb nooit het met een multimeter geprobeerd aangezien ik betwijfel zij (of LCD of naaldtype) snel genoeg zullen zijn om de negatieve trekker te ontdekken. Één van de 2 terminals zou levend moeten zijn (12V+) slechts met motor het lopen, ervoor zorgen herstelt u de 2 speldschakelaar op de goede rol. Op de andere terminal (opnieuw motor die loopt) u zou een negatieve (12V-) trekker/een impuls moeten hebben, kunt u dit testen door de test lichte klem op ' te zetten; positive' batterij post (zo zal het wanneer omhoog aangeaard aansteken) & de bol zou moeten trillen zeer snelle & ' uniform' , als het (& de stoppen/de lood zijn O.K.) u vereisen dan een rol. Als het niet omhoog toen aansteekt stuurt ECU geen negatieve trekker & u hebt een eerste controle van ECU nodig. .but deze draad o.k. (geen water op de stoppen van ECU) & is; niet shorted uit op de houder van de gaspedaalkabel of nergens anders… onwaarschijnlijk maar ik heb dit een paar keer gezien. (3) als de auto niet dan u kan de bovengenoemde controles van ' nog doen zal beginnen; crank' veronderstellend hebt u hulp/een vrouw/een voorbijganger om het voor u over aan te zwengelen. Als u geen 12v+ één van beide rol dan hebt relais R9 & controleer; zekering 22.

Might be of help?

You cannot just change the ECU. You need ECU/body computer & key
 
Last edited:
(1) Eerste te vestigen ding is welke rol niet in brand steekt, Gemakkelijk gedaan, maak eenvoudig de 2 speldschakelaar op één van beide één van de rollen & los; probeer om de auto te beginnen… als het (a.k.a. zoals een zak van s*it nog) toen de rol in werking stelt u bent losgemaakt hebt die niet in brand steekt. Als het dan niet begint maakte u niet bent die…. in brand steekt niet loseenvoudig (2) de is schuldige rol of ECU? Meer trickier beetje maar niet precies raketwetenschap! Na het bepalen van welke rol niet in brand steekt (zie stap 1) maak de 2 speldschakelaar op die rol (als dit niet reeds gedaan) los het helpt als u de weinig gele plastic dekking aan het eind van de stop verwijdert aangezien het ' maakt; probing' de gemakkelijkere terminals abit. U zult prefably een testlicht of een machtssonde nodig hebben. Ik heb nooit het met een multimeter geprobeerd aangezien ik betwijfel zij (of LCD of naaldtype) snel genoeg zullen zijn om de negatieve trekker te ontdekken. Één van de 2 terminals zou levend moeten zijn (12V+) slechts met motor het lopen, ervoor zorgen herstelt u de 2 speldschakelaar op de goede rol. Op de andere terminal (opnieuw motor die loopt) u zou een negatieve (12V-) trekker/een impuls moeten hebben, kunt u dit testen door de test lichte klem op ' te zetten; positive' batterij post (zo zal het wanneer omhoog aangeaard aansteken) & de bol zou moeten trillen zeer snelle & ' uniform' , als het (& de stoppen/de lood zijn O.K.) u vereisen dan een rol. Als het niet omhoog toen aansteekt stuurt ECU geen negatieve trekker & u hebt een eerste controle van ECU nodig. .but deze draad o.k. (geen water op de stoppen van ECU) & is; niet shorted uit op de houder van de gaspedaalkabel of nergens anders… onwaarschijnlijk maar ik heb dit een paar keer gezien. (3) als de auto niet dan u kan de bovengenoemde controles van ' nog doen zal beginnen; crank' veronderstellend hebt u hulp/een vrouw/een voorbijganger om het voor u over aan te zwengelen. Als u geen 12v+ één van beide rol dan hebt relais R9 & controleer; zekering 22.

Might be of help?

You cannot just change the ECU. You need ECU/body computer & key


So if I buy an -ECU
-Key
-Ignition
and replace those parts, the ECU should working?
So disable of Immobilizer with an tool like ''immokiller'' wouldn't work?
 
Back
Top