Technical Twinair Gearbox Plug

Currently reading:
Technical Twinair Gearbox Plug

odanedemek

New member
Joined
May 24, 2016
Messages
6
Points
3
Where is the 0.9 Twinair semi auto gearbox oil fill and draining plug?
Thanks.
 
Should be a 10mm hex plug near or under the differential, while the fill plug is a 12mm on the front (it's under a heat shield in the 500 so it might be under it on the Panda as well). Keep in mind that you'll need to bleed the clutch and recalibrate everything with the ECU after a drain and refill.

And since you're from my region of the world, once again in our native language:

Boşaltmak için 10mm tıpa var diferansiyelin altında, dolum için ise ya öndeki yağ rezervuarının içindeki 12mm tıpadan ya da varsa ısı kalkanının altındaki 12mm tıpadan dolum oluyor genellikle (500'lerde bu saklanmışlık sorunu var, Panda'dan emin değilim). Dolumun ardından baskı balataların doğru kavramaları için sistemden havanın alınması gerekir ve şanzıman kontrol ünitesinin tekrar kalibrasyonu gerekebilir.
 
Should be a 10mm hex plug near or under the differential, while the fill plug is a 12mm on the front (it's under a heat shield in the 500 so it might be under it on the Panda as well). Keep in mind that you'll need to bleed the clutch and recalibrate everything with the ECU after a drain and refill.

And since you're from my region of the world, once again in our native language:

Boşaltmak için 10mm tıpa var diferansiyelin altında, dolum için ise ya öndeki yağ rezervuarının içindeki 12mm tıpadan ya da varsa ısı kalkanının altındaki 12mm tıpadan dolum oluyor genellikle (500'lerde bu saklanmışlık sorunu var, Panda'dan emin değilim). Dolumun ardından baskı balataların doğru kavramaları için sistemden havanın alınması gerekir ve şanzıman kontrol ünitesinin tekrar kalibrasyonu gerekebilir.

The gearbox is just a gearbox. Drain and fill.

The dualogic fluid would need to be bled/ cycled ; . )
 
Back
Top